لیزر موهای زائد در مردان

حقایقی در مورد لیزر موهای زائد در مردان

 

آخرین گزارش انجام شده توسط Instituto Médico Láser بر روی بیش از 28000 ناحیه تشریحی تحت درمان انجام شده است. اولین نتایج حاصل از مطالعه در مورد تعداد کل بیماران تحت درمان طی سالهای 2000، 2001 و 2002 عبارتند از:

  • 18 درصد مرد و 82 درصد زن تحت درمان قرار گرفتند.
  • 76 درصد از بیماران تحت درمان در این مدت زمان به تراکم موی بیش از 95 درصد پاکسازی دائمی دست یافتند.
  • بقیه بیماران به میانگین تراکم مو بین 80-85٪ رسیدند. این بیماران در فواصل زمانی 4 تا 5 ماهه درمان خود را ادامه می دهند و انتظار دارند با مجموع 12 جلسه به نتیجه مطلوب برسند که کمی بالاتر از میانگین است.
  • دلایلی که باعث می شود برخی از درمان ها بیشتر از سایرین در زمان طول بکشد یا به تعداد جلسات بیشتر یا دوره پیگیری طولانی تری نیاز دارند، ثابت هستند و عمدتاً ناشی از عوامل زیر است: حساسیت پوستی، میزان تحمل ناراحتی ناشی از لیزر. ، نوع ملانین در مو و پوست، عمقی که مو در آن قرار دارد و جنسیت.
  • بالاترین رضایت بیمار در ناحیه کشاله ران و زیر بغل یافت می شود، جایی که تنها در 3 تا 4 جلسه فاصله، پاکسازی مو بیش از 85٪ به دست می آید. این به این دلیل است که کل تراکم موهایی که باید از بین برود ثابت است و در شرایط فیزیولوژیکی طبیعی، زنان موهای جدیدی در آن نواحی رشد نمی کنند.

این مطالعه به ما کمک کرد تا برخی از تصورات غلط را روشن کنیم یا برخی از نظریه های قدیمی را که همین چند سال پیش داشتیم را کنار بگذاریم، مانند: «بر خلاف آنچه ما فکر می کردیم، تجربه به ما نشان داده است که می توان موها را در مرحله تلونژن از بین برد. هنگامی که رشد مو در حالت استراحت است، با استفاده از دوزهای بالای انرژی با درصد حذف مو که سه برابر بیشتر از میانگین در هر جلسه است.

بخوانید: لیزر بدون درد غرب تهران

مردان بیشتر چه ناحیه های را لیزر می کنند؟

درصد بیمارانی که از لیزر موهای زائد بهره مند شده اند در سال های اخیر افزایش یافته است. در حال حاضر نزدیک به 20 درصد از بیماران ما که برای حذف موهای زائد مراجعه می کنند، مرد هستند.

مناطق ترجیحی برای حذف موهای زائد در مردان به شرح زیر است (به ترتیب کاهش):

  • قسمت پایینی ریش همان خط ریش.
  • پشت و شانه ها.
  • قفسه سینه و شکم.
  • فاصله بین ابروها.
  • گوش ها.
  • دست ها.
  • گونه ها.
  • بقیه بدن: پاها، بازوها و باسن.

بخوانید: 7 مزیت عالی لیزر سوپرانو آیس تیتانیوملیزر موهای زائد در مردان

نکات قابل توجه در مورد موی مردان

مردانی که در پشت و قفسه سینه خود مو دارند معمولاً در حدود 20 سالگی شروع به رشد مو می کنند و از نظر فیزیولوژیکی می توانند تقریباً تا سن 50 سالگی به تولید مو ادامه دهند. این بدان معنی است که تراکم مو در تنه مردان جوان ثابت نیست. مردانی که موهای خود را از این نواحی برداشته اند باید بدانند که ممکن است هر چند ماه یک بار نیاز به یک جلسه شارژ داشته باشند تا موهای خود را کاملا پاک کنند.

مو در مردان عمیق تر است و ناحیه درم پوست معمولاً ضخیم تر است. در مواردی، مردان بیش از یک ماتریکس پوستی در هر فولیکول مو ارائه می کنند. این ویژگی ها حذف موهای زائد را در مردان کمی سخت تر می کند. لیزرهایی که بهترین عملکرد را دارند لیزرهایی با طول موج بیشتر (نفوذتر)، طول پالس بیشتر (برای موهای ضخیم تر، طول موج های بلندتر موثرتر هستند) و اندازه نقطه بزرگتر (ضربه) (در نتیجه نور نافذتر) هستند.

بر اساس موارد فوق، Instituto Médico Láser با استفاده از لیزر دایود و لیزر NdYAG بهترین نتایج را به دست آورده است. تراکم مو در هر سانتی متر مربع در مردان بیشتر است. موهای بیشتری برای از بین بردن وجود دارد و بنابراین جلسات بیشتری لازم است. فاصله ایده آل بین جلسات به شرح زیر است:

  • تنه، هر چهار ماه یکبار.
  • ریش، یک بار در ماه.
  • گوش ها، گونه ها و دست ها هر دو ماه یکبار.
  • بقیه بدن، هر چهار ماه یکبار.

بخوانید: بهترین مرکز لیزر صادقیه

مردان چه تعداد جلسه لیزر باید انجام دهند؟

ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه به چندین درمان با فاصله 4-6 هفته نیاز داشته باشید. برای مردان، ناحیه پشت یا قفسه سینه ممکن است به 6-8 جلسه برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز داشته باشد.

دلیل اینکه شما به بیش از یک جلسه نیاز خواهید داشت این است که موها در هر زمان در چرخه های مختلف رشد می کنند. لیزر درمانی فقط روی موهایی که به طور فعال در حال رشد هستند موثر است. از آنجایی که 30 تا 60 درصد از موهای شما در مرحله رشد (آناژن) هستند، موهایی که خواب هستند یا در مرحله استراحت هستند می توانند در جلسات بعدی مورد هدف قرار گیرند.

 

مردان قبل از اولین جلسه لیزر موهای زائد چه چیزهایی باید بدانند؟

1. اصلاح کنید

مهم است که به یاد داشته باشید زمانی که قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، باید از گزینه هایی که موها را ریشه کن می کنند، مانند اپیلاسیون یا نخ زدن اجتناب کنید. برای مدیریت رشد بیش از حد مو، می توانید در این مدت اصلاح کنید. موها باید کوتاه نگه داشته شوند زیرا این امر باعث می شود درمان کمتر ناراحت شود. تراشیدن همچنین ساقه موی کافی باقی می‌ماند که پرتو لیزر می‌تواند از آن عبور کند. به اندازه کافی برای ضربه زدن و آسیب به فولیکول باقی مانده است.

2. دور از آفتاب باشید

قبل از اینکه برای درمان مراجعه کنید، باید ناحیه تحت درمان را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دور نگه دارید تا از خطر آسیب پوستی جلوگیری کنید.

3. بعد از درمان نمی توانید ورزش کنید

شما باید بلافاصله پس از قرار ملاقات خود از انجام برخی فعالیت ها خودداری کنید. از آنجایی که به طور موقت به پوست آسیب می‌رسانید، می‌خواهید قبل از وارد شدن به گرمای بیش از حد، آن را بهبود بخشد زیرا می‌تواند باعث تورم و ناراحتی بیشتر شود.

 

بخوانید: لیزر الکس کندلا یا سوپرانو تیتانیوم؟

لیزر موهای زائد چگونه می تواند برای ورزشکاران مرد مفید باشد؟

بدنسازان پوست صاف و بدون مو را ترجیح می دهند زیرا به تقویت عضلات کمک می کند. شناگران نیز می توانند از آن بهره مند شوند، زیرا موهای بدن باعث ایجاد کشش می شود – تا 10 کیلوگرم وزن اضافی . دوچرخه سواران همچنین می توانند چروکیدگی و تحریک ناشی از رشد بیش از حد مو را با اضافه کردن کیت های دوچرخه سواری تنگ، عرق کردن و سواری های طولانی از بین ببرند.

 

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

با فناوری جدید لیزری که اکنون در دسترس است، این درمان بسیار کمتر از اپیلاسیون دردناک است. بسیاری از مردم می گویند که دردناک نیست، اما برخی گزارش می دهند که این احساس مانند ضربه زدن یا ضربه زدن به نوار لاستیکی، همراه با احساس گرما است.

کلینیک ما مجهز به یک دستگاه خنک کننده ویژه هستند که با نام لیزر سوپرانو آیس تیتانیوم شناخته می شود این لیزر در ایران به عنوان لیزر بدون درد شناخته می شود.

 

منابع:

https://institutomedicolaser.com/study-on-hair-removal-in-males/

Laser Hair Removal for Men: Your 12 Burning Questions, Answered!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *