لیزر موهای زائد برای چه افرادی ممنوع است؟

لیزر موهای زائد برای چه افرادی ممنوع است؟

لیزر موهای زائد یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال خلاص شدن از شر موهای زائد بدن هستند. با این حال، مواردی وجود دارد که در آنها بی‌خطر یا مؤثر نیست.

 

لیزر موهای زائد برای چه افرادی ممنوع است؟

 

1. هر فرد زیر 14 سال

برای انجام لیزر موهای زائد باید 14 سال یا بیشتر داشته باشید . این به این دلیل است که کودکان پوست نازک‌تری دارند و رگ‌های خونی کوچک‌تری دارند و احتمال کبودی و خونریزی آن‌ها در طول درمان بیشتر می‌شود. علاوه بر این، احتمال واکنش آلرژیک به لیزر بیشتر است.

اکثر متخصصان معتقدند که کودکان باید صبر کنند تا بلوغ کامل شود و زنان چرخه قاعدگی خود را شروع کنند.

همچنین نگرانی های سلامتی برای افرادی با شرایط پزشکی خاص وجود دارد که از لیزر موهای زائد جلوگیری می کند. اگر مطمئن نیستید که این مورد برای شما یا فرزندتان صدق می کند، قبل از گرفتن نوبت با پزشک خود تماس بگیرید.

مقالات مرتبط: لیزر بدون درد غرب تهران

لیزر موهای زائد برای چه افرادی ممنوع است؟

2. زنان باردار یا شیرده

لیزر موهای زائد در دوران بارداری توصیه نمی شود. هنوز هیچ مطالعه ای انجام نشده است، اما اکثر متخصصان پوست توصیه می کنند در دوران بارداری از لیزر موهای زائد خودداری کنید.

مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد ، بی خطر بودن روش زیبایی استفاده از لیزر برای حذف و درمان بیماری هایی مانند سنگ کلیه و زگیل تناسلی در زنان باردار را مورد توجه قرار داد. این مطالعه نشان داد که این روش های زیبایی روی بدن انسان تاثیری ندارند. گفته می شود، هیچ داده ایمنی نشان نمی دهد که استفاده از دستگاه های لیزر موهای زائد در دوران بارداری بی خطر است. در دوران شیردهی، هنگام انجام لیزر درمانی باید احتیاط بیشتری به خرج دهید . لیزر موهای زائد در دوران شیردهی هم برای مادر و هم برای نوزاد قابل قبول است، اما مادران شیرده باید از استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد در نزدیکی بافت سینه یا ناحیه آرئول خودداری کنند.

این به این دلیل است که پوست شما می تواند مقداری از انرژی پرتو لیزر را جذب کند و آن را از طریق مجاری شیر به بدن شما یا بدن فرزندتان منتقل کند.

مقالات مرتبط: بهترین مرکز لیزر صادقیه

3. افراد با لکه های پوستی

اگر نگران ریزش مو یا نواحی لکه دار روی پوست خود هستید، لیزر موهای زائد ایده خوبی نیست. لیزر موهای زائد می تواند باعث التهاب شود که می تواند منجر به زخم شود.

اگر سابقه اسکار کلوئیدی دارید نیز ممکن است برای شما مشکل ساز باشد. اگر از مشکلات پوستی رنج می برید، توصیه می کنیم از لیزر موهای زائد خودداری کنید.

افرادی که مستعد آکنه هستند باید از لیزر موهای زائد نیز اجتناب کنند زیرا این روش می تواند منافذ را باز کند و باعث ایجاد جوش های شدید شود.

 

4. افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند

اگر هر یک از داروهای زیر را مصرف می کنید، لیزر موهای زائد ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند:

  • داروهای ضد افسردگی
  • قرص های ضد بارداری
  • رقیق کننده های خون (مانند کومادین)

اگر مطمئن نیستید که آیا داروهای شما می توانند همراه با لیزر موهای زائد استفاده شوند یا خیر، از پزشک خود بپرسید. اگر پاسخ این سوال را نمی دانید، تا زمانی که با پزشک خود صحبت نکرده اید، اقدامی انجام ندهید.

مقالات مرتبط:  کنترل موهای زائد در سندرم تخمدان پلی کیستیک

5. افرادی که شرایط پوستی خاص دارند

افراد مبتلا به بیماری های پوستی خاص باید از لیزر موهای زائد اجتناب کنند. این شامل افرادی می شود که از اگزما، پسوریازیس یا آکنه رنج می برند. لیزر درمانی می تواند این شرایط را تشدید کند و برخی از داروها می توانند باعث خشک شدن پوست و بدتر شدن این شرایط شوند.

اگر هر یک از این بیماری ها را دارید، قبل از انجام لیزر موهای زائد باید با پزشک خود صحبت کنید.

 

6. افرادی که شرایط سلامت خاصی دارند

  1. کلوئید زمانی است که اسکار به طور غیر طبیعی رشد می کند.
  2. سرطان پوست یک استثنای نسبتاً آشکار برای لیزر موهای زائد است.
  3. لوپوس یکی دیگر از بیماری‌های سلامتی است که لیزر موهای زائد را کمتر ایمن می‌کند، زیرا می‌تواند باعث شود سیستم ایمنی بدن شما
  4. نسبت به لیزر واکنش بیش از حد نشان دهد و باعث واکنش‌های نامطلوب در پوست شود.
  5. روزاسه بیماری دیگری است که ممکن است باعث شود احتمال واکنش منفی به لیزر بیشتر شود و بعد از درمان حساسیت شما را بیشتر کند.

مقالات مرتبط: لیست دارو های که قبل از لیزر موهای زائد از آن باید اجتناب کرد

7. کسانی که سابقه پزشکی دارند

سابقه پزشکی شما شامل شرایط خاصی است که ممکن است شما را در معرض خطر عوارض ناشی از لیزر درمانی مانند بیماری قلبی و دیابت قرار دهد.

علاوه بر این، مهم است که در نظر بگیرید که آیا در دو هفته گذشته در معرض نور UV قرار گرفته اید یا خیر. قرار گرفتن در معرض می تواند باعث ایجاد علائم سوختگی روی پوست شما شود که احتمال اثربخشی موثر لیزر را کاهش می دهد.

هر فردی که دو هفته قبل از درمان پوست خود را در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار داده باشد، مجاز به لیزر موهای زائد نیست.

لیزر موهای زائد یک عمل زیبایی است. اگر لیزر موهای زائد را انجام داده اید، نباید پوست خود را تا دو هفته قبل از درمان در معرض نور UV قرار دهید. این بدان معناست که در این مدت باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از تخت‌های برنزه یا هر منبع نور فرابنفش دیگری اجتناب کنید.

موارد زیر نمونه هایی از منابع نور UV هستند که مجاز نیستند:

  • کرم ضد آفتاب با SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) کمتر از 30
  • تخت های برنزه
  • لوسیون برنزه کننده

اگر جوش روی پوست خود دارید یا هر نوع عفونتی دارید، نمی توانید لیزر موهای زائد را دریافت کنید. اگر سوالی در مورد اینکه آیا شرایط پزشکی فعلی شما اجازه لیزر موهای زائد را می دهد، قبل از جلسه لیزر درمانی خود به پزشک مراجعه کنید.

مقالات مرتبط:  بهترین مرکز لیزر بلوار فردوس شرق

8. افرادی با موهای سفید، قرمز یا خاکستری

لیزر نمی تواند این نوع موها را از بین ببرد زیرا حاوی رنگدانه های ملانین (مواد تیره تر پوست) نیستند. بنابراین به شما توصیه می کنیم اگر موهای سفید، قرمز یا خاکستری دارید، الکترولیز را در نظر بگیرید. این روش به جای گرما از الکتریسیته برای هدف قرار دادن تارهای تکی مو در ریشه استفاده می کند.

 

9. افرادی که تاتو دارند

خالکوبی دائمی است. آنها همیشه آنجا هستند، مگر اینکه شما تحت یک روش پرهزینه برای حذف کامل آنها قرار بگیرید (که حدود دو سال طول می کشد). در حین انجام لیزر موهای زائد باید از نواحی دارای خالکوبی اجتناب شود.

اگر باید در این مدت نواحی دارای خالکوبی را درمان کنید و بعد از آن می‌خواهید نتایج مطلوبی داشته باشید، قبل از درمان مجدد آن‌ها را با دقت مرور کنید تا خطر سوختن آن‌ها را تهدید نکنید! رشد موهای ناخواسته بعد از درمان به دلیل فقدان رنگدانه ملانین، بسیار بیشتر از حد معمول طول می کشد – به جای چند هفته، بیش از سه ماه!

مقالات مرتبط:  7 مزیت عالی لیزر سوپرانو آیس تیتانیوم

10. افرادی که حساسیت پوستی دارند

افرادی که پوست حساس دارند ممکن است افزایش ناراحتی یا واکنش های نامطلوب را تجربه کنند. فرد باید تحت آزمایش پچ قرار بگیرد. این به شما کمک می کند تا حساسیت پوست را ارزیابی کنید.

 

11. اگر شما اخیراً تحت اپیلاسیون قرار گرفته اید.

توصیه می کنیم قبل از لیزر موهای زائد از اپیلاسیون یا کندن موهای ناحیه تحت درمان خودداری کنید. اپیلاسیون و کندن کل فولیکول مو از روی پوست حذف می شود. روش حذف مو رنگدانه موجود در فولیکول مو را هدف قرار می دهد. اگر تحت کندن یا اپیلاسیون قرار گرفته اید، هیچ مویی در زیر سطح پوست ندارید. در صورت نداشتن لیزر، نمی توانید از دستگاه لیزر موهای زائد استفاده کنید.

مقالات مرتبط: آیا لیزر موهای زائد برای موهای سفید موثر است؟

12. تبخال

حذف موهای زائد با لیزر زمانی امکان پذیر است که ویروس تبخال تحت کنترل باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که قبل از مشاوره باید مطمئن شوید که داروهای تجویزی مصرف شده است و این وضعیت در حال بهبود است.

تبخال و تبخال به‌عنوان بیماری‌های مسری پوستی درمان می‌شوند، بنابراین اگر در ابتدا از شما دوری گزیدید تعجب نکنید. پس از برطرف شدن مشکل، باید بتوانید این روش را انجام دهید.

 

13. خال ها

اگر خال دارید، باز هم می توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید. پرتوهای استفاده شده در طیف UV نیستند، بنابراین تا کنون هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد می تواند یک خال را تغییر داده و آن را سرطانی کند.

با این حال، مهم است که مراقب هرگونه تغییر بصری که ممکن است رخ دهد، باشید. اگر مورد مشکوکی مشاهده کردید، مطمئن شوید که پزشک عمومی خود را از درمان مطلع کرده و آن را در اسرع وقت بررسی کنید.

 

14. صرع

معمولاً به مبتلایان به صرع ناشی از نور توصیه می شود که از لیزر موهای زائد خودداری کنند، مگر اینکه یادداشتی مبنی بر مجوز این روش از پزشک عمومی خود داشته باشند. اگر تصمیم دارید ادامه دهید، باید محافظ چشمی برای شما ارائه شود که نور را مسدود کند تا احتمال تشنج به حداقل برسد.

 

15. هیرسوتیسم

هیرسوتیسم یک بیماری ژنتیکی است که باعث می شود زنان رشد بیش از حد مو را تجربه کنند. موها عموماً ضخیم و تیره هستند که به راحتی دیده می شوند.

لیزر موهای زائد می تواند راهی موثر برای خلاص شدن از شر این موهای زائد باشد. شایان ذکر است که این روش برای مبتلایان به هیرسوتیسم ممکن است بیشتر طول بکشد – احتمالاً چندین ماه – و به طور کلی در زنان با پوست رنگ پریده و موهای تیره مؤثرتر است.

 

 

منبع:

Who is not allowed to have laser hair removal

The Complete List of Laser Hair Removal Contraindications

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *