کرم بی حسی برای کاهش درد لیزر

استفاده از کرم بی حسی برای کاهش درد لیزر موهای زائد

همانطور که میدانید لیزر های قدیمی درد زیادی را در ناحیه درمان ایجاد می کردند و بیشتر مراجعه کنندگان لیزر از این قضیه شاکی بودند. یکی از روش های کاهش درد لیزر موهای زائد استفاده از کرم بی حسی در ناحیه درمان است، که درد را تا حد زیادی کاهش می داد. در این مقاله به بررسی جامع استفاده از کرم بی حسی برای کاهش درد لیزر می پردازیم با ما همراه باشید.

دیگر مقالات ما:بهترین مرکز لیزر صادقیه

کنترل درد لیزر های قدیمی

یکی از راه های کنترل درد لیزر موهای زائد قدیمی استفاده از کرم بی حسی است که تا 70 درصد درد لیزر را کاهش می دهد. کرم های بی حسی موضعی فقط سطح پوست را بی حس می کنند و بیشتر از آن نمی توانند نفوذ کنند. و چون لیزر قدیمی و بدون سیستم خنک کننده یا کولینگ باعث ایجاد گرمای زیادی روی پوست می شوند و کرم های بی حس کننده این درد و سوزش ناشی از گرما را به حداقل میرساند.

نکته قابل توجه است لیزر های جدید مدل 2023 بازار دیگر نیازی به کرم بی حسی ندارند چرا که تکنولوژی جدید دستگاه لیزر 2023 درد را به حداقل میرساند. یکی از دستگاه های معروف بدون درد دستگاه سوپرانو آیس تیتانیوم است که به عنوان لیزر بدون درد شناخته می شود.

کرم بی حسی برای کاهش درد لیزر

نحوه استفاده از کرم بی حسی برای کاهش درد لیزر

برای استفاده صحیح از کرم بی حسی (پماد بیحسی) برای کاهش درد در جلسات لیزر موهای زائد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مشورت با پزشک یا تکنسین لیزر برای انتخاب نوع کرم بی حسی توجه به نوع پوست و دستگاه لیزر مناسب شما
  2. تمیز کردن پوست: پوست منطقه‌ای که قرار است پماد بیحسی به آن اعمال شود، باید کاملاً تمیز و خشک باشد. اگر پوست خیس یا کثیف باشد، اثربخشی پماد بیحسی کاهش می‌یابد.
  3. آزمایش حساسیت: اگر برای اولین بار از یک پماد بیحسی استفاده می‌کنید، بهتر است یک آزمایش حساسیت انجام دهید. این آزمایش به شما کمک می‌کند ببینید آیا شما به مواد موجود در پماد حساسیت دارید یا خیر.
  4. استفاده از مقدار مناسب: پماد بیحسی را به مقدار کافی و به صورت یک لایه نازک بر روی پوست اعمال کنید. اجتناب از استفاده بیش از حد میزان پماد به منظور جلوگیری از مشکلات پوستی است.
  5. زمان استفاده: زمان استفاده از پماد بیحسی نیز باید مطابق دستورالعمل‌ها باشد. اکثر پمادهای بیحسی قبل از 30 تا 60 دقیقه از جلسه لیزر باید به پوست اعمال شوند تا اثربخشی کامل برای جلسه فراهم شود.
  6. تراشیدن موها: برخی از پمادهای بیحسی نیازمند این هستند که قبل از استفاده، موهای محل مورد استفاده را تراشیده یا تیغ زده شوند. این کار باعث افزایش تماس پماد با پوست و اثربخشی بیشتر آن می‌شود.
  7. پوشاندن پوست: پس از اعمال پماد بیحسی، ممکن است بهتر باشد پوست را با یک باند یا پوشش محافظ پوشانده تا پماد در محل اعمال خود ماند و بهترین اثر را داشته باشد.

بخوانید: مقایسه درد لیزر موهای زائد مختلف

پماد بیحسی برای چه افرادی ممنوع است؟

استفاده از پماد بیحسی ممکن است برای برخی افراد ممنوع یا توصیه نشود. به طور کلی، افراد زیر ممکن است از استفاده از پمادهای بیحسی خودداری کنند:

  1. افراد با حساسیت به مواد موجود در پمادها: اگر شما به هر گونه مواد موجود در پمادهای بیحسی حساسیت دارید، از استفاده از آن‌ها خودداری کنید. ممکن است این پمادها باعث حساسیت، خارش، قرمزی یا تورم پوستی شوند.
  2. افراد با زخم‌ها یا ترک‌های باز پوستی: استفاده از پماد بیحسی بر روی زخم‌ها، ترک‌ها یا پوست خراب شده ممکن است عفونت‌ها و مشکلات پوستی را تشدید کند. در این موارد، بهتر است از استفاده از پماد بیحسی خودداری کنید تا پوست به طور کامل بهبود یابد.
  3. افراد با بیماری‌های پوستی خاص: در صورت داشتن بیماری‌های پوستی خاص مانند دیابت، پسوریازیس، اگزما و…، قبل از استفاده از پماد بیحسی باید با پزشک خود مشورت کنید. این بیماری‌ها ممکن است باعث عوارض ناخواسته در پوست شوند.
  4. افراد با حساسیت به بیحس‌های موضعی: بعضی افراد حساسیت به مواد بیحس‌کننده موضعی مانند لیدوکائین یا بنزوکائین دارند. اگر از قبل حساسیت به این نوع داروها داشته‌اید، از استفاده از پماد بیحسی خودداری کنید و با پزشک خود مشورت کنید.
  5. افراد دارای مشکلات قلبی و عروقی: برخی پمادهای بیحسی ممکن است باعث گشادی عروق و افزایش ضربان قلب شوند. افرادی که مشکلات قلبی و عروقی دارند، بهتر است قبل از استفاده از این پمادها با پزشک خود مشورت کنند.
  6. خانم های باردار و شیرده: زیر این پماد ها دارای مواد همچون لیدوکائین، بنزوکائین، پریلوکائین هستند و میتوانند از طریق جفت و شیر وارد بدن بچه شوند و برای آن مضر باشند.

بخوانید: در چه شرایطی استفاده از لیزر موهای زائد ممنوع است؟

عوارض استفاده پماد بی حسی در لیزر

  • آلرژی و حساسیت: ممکن است شما به برخی از مواد موجود در پمادهای بیحسی حساسیت داشته باشید و علائم آلرژیک مانند خارش، قرمزی، تورم یا آبریزش پوستی را تجربه کنید.
  • خشکی و ترک‌های پوستی: استفاده مکرر از پمادهای بیحسی ممکن است باعث خشکی و ترک‌های پوستی در منطقه مورد استفاده شود.
  • تحریک پوستی: بعضی از پمادهای بیحسی می‌توانند پوست را تحریک کنند و باعث ایجاد سوزش یا تندی در منطقه‌ای که اعمال می‌شوند، شوند.
  • اثرات جانبی دیگر: برخی از پمادهای بیحسی ممکن است باعث عوارض دیگری مانند سرخی و التهاب پوستی، تغییر رنگ پوست یا خارش‌های مزمن شوند.

بهترین پماد بی حسی برای لیزر موهای زائد

بهترین پماد بی حسی برای لیزر موهای زائد

پماد زایلا-پی بیشترین محبوبیت را در بین سایر کرم های بی حس کننده دارد، اکثر استفاده کنندگان از این پماد رضایت داشتند، این پماد حاوی لیدوکائین است که درد و سوزش لیزر را به حداقل میرساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *