بهترین دستگاه لیزر برای تایپ پوستی ایرانی ها کدام است؟

بهترین دستگاه لیزر برای طیف های پوستی مختلف، متفاوت است. خوشبختانه امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی در زمینه لیزر، دستگاه هایی ساخته و تولید شده است که آرزوی هر فرد با هر رنگ پوستی را برای رسیدن به بدنی صاف و عاری از موهای زائد را برآورده می کند.

 

پوست از نظر رنگ به چند نوع تقسیم می شود؟

تیپ پوستی 1

این افراد دارای پوستی کاملا سفید با موهای بلوند و چشمانی سبز یا آبی رنگ هستند. پوست این افراد در برابر آفتاب بسیار حساس است و نمی توانند برنزه کنند.

تیپ پوستی 2

در این گروه، افراد دارای پوست سفید با موهای قهوه ای روشن، قرمز یا بلوند هستند. چشمان این افراد آبی، سبز یا فندقی است. پوست این افراد در برابر آفتاب حساس است و به سختی برنزه می شود.

بخوانید: لیزر بدون درد غرب تهران

تیپ پوستی 3

در پوست این افراد ملانین بیشتری به کار رفته و دارای رنگ پوست قهوه ای روشن یا سفید هستند. رنگ موی این افراد بلوطی یا قهوه ای تیره میباشد. طیف رنگی چشم این افراد قهوه ای، فندقی و گاهاً سبز و آبی می باشد. پوست این افراد در برابر آفتاب به آهستگی برنزه می شود و به ندرت می سوزد.

تیپ پوستی 4

در این گروه افراد دارای پوست قهوه ای یا قهوه ای تیره می باشند و رنگ موی آنها به صورت قهوه ای یا قهوه ای تیره است. طیف رنگ چشم این افراد فندقی یا قهوه ای است. پوست این افراد به راحتی برنزه می شود و نسبت به آفتاب حساسیت کمتری دارد و به ندرت می سوزد.

تیپ پوستی 5

پوست افراد تیپ ۵ به رنگ قهوه ای تیره است . رنگ چشم های این افراد قهوه ای است. همچنین رنگ موی قهوه ای تیره از ویژگی این افراد می باشد و این نوع پوست در برابر آفتاب حساس نیست و به سرعت برنزه می شود.

تیپ پوستی 6

افراد با تیپ پوستی ۶  رنگ پوست و موی کاملا مشکی با چشم های قهوه ای دارند. این افراد در برابر آفتاب نمی سوزند و به راحتی برنزه می شود.

بخوانید:مقایسه درد لیزر موهای زائد مختلف

تایپ پوستی مردم ایران چیست؟

از آنجایی که ایران در منطقه ای خشک و نیمه خشک قرار دارد، پوست اکثر افراد ایرانی تیپ پوستی 3 است. تعداد کمی از افراد در ایران تایپ پوستی 2 و 4 را دارند و تایپ های پوستی 1، 5 و 6 در ایران به ندرت مشاهده می شود. با توجه به تنوع آب و هوا و شرایط اقلیمی در قسمت های مختلف ایران تیپ پوستی در این مناطق متفاوت است، برای مثال مردم شهرهای شمالی و شهرهای شمال غربی کشور، دارای تایپ پوستی دو سه و چهار هستند. مردم شهرهای مرکزی ایران معمولا دارای تایپ پوستی سه و چهار هستند و مردم شهرهای جنوبی ایران عمدتاً تایپ پوستی ۴ را دارند.

 

بهترین نوع پوست برای لیزر موهای زائد چیست؟

پرتوی لیزر توسط ملانین موجود در فولیکول های مو جذب میشود و گرمای حاصل از آن ساختار فیزیکی فولیکول مو را از حالت طبیعی خارج می کند و اینگونه باعث نابودی مو های زائد میشود. پوست های روشن با ملانین کم پرتوی لیزر را کمتر جذب می کنند و باعث میشوند تا لیزر با قدرت بیشتری به فولیکول های مو حمله و آنها را نابود کند. علاوه بر این پوست های روشن نسبت به پوست های تیره در برابر آسیب های پوستی در درمان لیزر موهای زائد مقاوم تر و ایمن تر هستند. از این رو افرادی که  دارای موهای زائد تیره و رنگ پوست روشن هستند، سریعتر به نتیجه دلخواه در لیزر درمانی می رسند و بهترین گزینه برای لیزر موهای زائد هستند.

بخوانید:بهترین مرکز لیزر صادقیه

انواع دستگاه های لیزر برای انواع تایپ پوستی

در این قسمت قصد داریم تا در مورد انواع دستگاه های لیزر صحبت کنیم و مشخص میکنیم که هر دستگاه لیزر برای چه تیپ پوستی مناسب است. با ما همراه باشید.

دستگاه لیزر الکساندرایت (مناسب تایپ پوستی 1و2)

دستگاه لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر، برای تایپ های پوستی یک و دو (خیلی روشن) مناسب است و بیشترین تاثیر را در پوست های بسیار روشن با موهای تیره دارد. این نوع دستگاه بیشتر در اروپا و آمریکا کاربرد دارد.

دستگاه  لیزر دایود (مناسب تایپ پوستی 2 تا 5)

دستگاه لیزر دایود با طول موج 808 نانومتر، برای تایپ های پوستی 2، 3، 4 و 5 مناسب است. به طور کلی می توان گفت این لیزر برای پوستهای کمی تیره، سبزه و گندمی مناسب است. دستگاه لیزر دایود بهترین گزینه برای نژاد مردم ایران است. از مزیت های دستگاه دایود میتوان به طیف گسترده درمانی آن اشاره کرد.

دستگاه لیزر اندیاگ (مناسب تایپ پوستی 4 تا 6)

دستگاه لیزر اندیاگ با طول موج 1064 نانومتر برای تایپ های پوستی چهار پنج و شش مناسب است. این دستگاه برای پوست های بسیار تیره کاربرد دارد.

 

دستگاه لیزر تیتانیوم:

با سه طول موج مختلف الکستندرایت 755 نانومتر، دایود 808 نانومتر و اندیاگ 1064 نانومتر برای تمام تیپ های پوستی مناسب است  پس از دستگاه تیتانیوم با هر رنگ پوستی برای لیزر های موهای زائد تان استفاده کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *