لیزر موهای زائد

تعداد جلسات و فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

از بین بردن موهای زائد با لیزر یک فرایند زمان بر است و یک باره نمی تواند موهای زائد را از بین برد. رشد مو به صورت چرخه ای اتفاق می افتد و لیزر موهای زائد در مرحله آناژن (زمانی که مو به طور فعال در حال رشد است) موثرتر است . از آنجایی که همه فولیکول های مو به طور همزمان در این مرحله نیستند، چندین جلسه برای هدف قرار دادن موثر تمام فولیکول های مو مورد نیاز است.

بخوانید: 7 مزیت عالی لیزر سوپرانو آیس تیتانیوم

تعداد جلسات و فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

 

صورت و گردن

  • تعداد جلسات لازم: 4-6
  • فاصله بین جلسات: 6-8 هفته

صورت و گردن یکی از رایج ترین نواحی برای لیزر موهای زائد هستند. مردان و زنان به طور یکسان علاقه مند به درمان در این نواحی هستند زیرا موهای ناخواسته در این نواحی از بدن کاملاً قابل مشاهده است. اگر مدتی است که صورت خود را اپیلاسیون یا اصلاح کرده اید، احتمال زیادی وجود دارد که قبلاً به فولیکول های مو در این ناحیه آسیب وارد کرده باشید. این بدان معنی است که هنگام شروع فرآیند لیزر موهای زائد، احتمالاً به جلسات کمتری نیاز خواهید داشت.

در اینجا یک عامل کلیدی دیگر وجود دارد که به میزان درمان و طول مدتی که باید بین هر درمان صبر کنید کمک می کند: صورت و گردن نواحی هورمونی بدن هستند.

نواحی هورمونی بدن اغلب به درمان های بیشتری نسبت به نواحی غیر هورمونی بدن (مانند پاها) نیاز دارند. می توانید انتظار داشته باشید که ناحیه صورت خود را حدود شش تا هشت بار قبل از اینکه فولیکول های مو دیگر مو تولید نکنند، درمان کنید. همچنین باید حدود چهار تا شش هفته بین هر درمان صبر کنید.

ما می‌دانیم که این ممکن است یک فرآیند نسبتاً طولانی به نظر برسد، اما مهم است که فولیکول‌های موی شما در بین درمان‌ها کمی رشد کنند تا زمانی که توسط لیزر آسیب می‌بینند در مرحله ایده‌آل رشد قرار گیرند. این روند طولانی نتایج طولانی مدت به شما می دهد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که ممکن است برای اطمینان از همکاری فولیکول ها، یک یا دو بار در سال نیاز به درمان های بعدی داشته باشید.

بخوانید: بهترین مرکز لیزر صادقیه

بیکینی

  • تعداد جلسات لازم: 5-10
  • فاصله بین جلسات: 4-6 هفته

بسیاری از افراد به دنبال لیزر موهای زائد برای هدف قرار دادن موهای ناخواسته در ناحیه بیکینی هستند. این قسمت از بدن یک ناحیه هورمونی دیگر است. این بدان معناست که شما به درمان های بیشتری نسبت به یک ناحیه غیر هورمونی بدن نیاز خواهید داشت.شما می توانید انتظار داشته باشید که قبل از دستیابی به نتایجی که می خواهید ببینید، حدود پنج تا ده جلسه لیزر انجام دهید. باید به خاطر داشته باشید که بین درمان های این ناحیه از بدن نیز باید حدود چهار تا شش هفته صبر کنید.

لیزر زیر بغل

زیر بغل

  • تعداد جلسات لازم: 4-6
  • فاصله بین جلسات: 6-8 هفته

آیا از تراشیدن هر روز زیر بغل خود خسته شده اید تا صبح روز بعد آن ته ریش آزار دهنده را ببینید؟ لیزر موهای زائد این مشکل را برای شما از بین می برد – هر زمان که بیکینی یا تاپ می پوشید دیگر نیازی به نگرانی در مورد وضعیت زیر بغل خود نخواهید داشت.

زیر بغل نیز یکی دیگر از بخش‌های هورمونی بدن است زیرا موها پس از بلوغ تولید می‌شوند، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که هر شش هفته یکبار حدود شش تا هشت جلسه درمان را قبل از مشاهده نتایج مطلوب داشته باشید. این بازه های زمانی ممکن است برای شما دلهره آور به نظر برسد، اما نگران نباشید زیرا درمان ها فقط حدود ده دقیقه یا بیشتر طول می کشد.

بخوانید: بهترین مرکز لیزر بلوار فردوس شرق

پاها

  • تعداد جلسات لازم: 4-6
  • فاصله بین جلسات: 3-6 هفته

ما بالاخره به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر نواحی هورمونی در بدن برای درمان وجود ندارد – این بدان معناست که مناطق باقی‌مانده ذکر شده به درمان‌های کمتری نیاز دارند. شما به طور بالقوه می توانید با سه جلسه درمان در هر پا از بین بروید و به نتایج دلخواه خود برسید.

شنیدن افرادی که به شش درمان نیاز دارند نیز غیرمعمول نیست . این به این دلیل است که اثربخشی لیزر موهای زائد به نوع پوست، سن و سایر عوامل مؤثر بستگی دارد. کمبود هورمون در این ناحیه از بدن تاثیری بر زمان انتظار ندارد. شما همچنان باید بین هر درمان تقریباً چهار تا شش هفته صبر کنید.

بخوانید: لیزر بدون درد غرب تهران

ناحیه پشت

  • تعداد جلسات لازم: 4-6
  • فاصله بین جلسات: 5-7 هفته

مردان معمولاً به دلیل موهای ناخواسته که ظاهراً بیش از حد رشد می کنند، از لیزر موهای زائد در پشت خود لذت می برند. مردان معمولاً به حدود پنج تا هفت جلسه برای از بین بردن مؤثر موهای پشت سر نیاز دارند. زنانی که مایلند لیزر موهای زائد پشت خود را دریافت کنند، باید فقط چند جلسه انجام دهند. توجه به این نکته مهم است که تعداد جلسات مورد نیاز به میزان موهایی که در منطقه دارید بستگی دارد. در حالی که تعداد درمان ها ممکن است از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد، هر بیمار باید توجه داشته باشد که بین هر درمان باید حدود چهار تا شش هفته صبر کند.

بخوانید: بهترین دستگاه لیزر برای تایپ پوستی ایرانی ها کدام است؟

اگر بین درمان های لیزر موهای زائد خیلی صبر کنید چه اتفاقی می افتد؟

خلاصه: هیچی. و مشکل همینه!

اگر بخواهید بین درمان‌ها خیلی طولانی باشد، فولیکول‌های مو آنقدر آسیب نمی‌بینند و مدت زیادی طول نخواهد کشید که به رشد طبیعی مو برگردید.

 

 

منبع:

https://www.averebeauty.com/post/how-long-should-i-wait-between-each-laser-hair-removal-session

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *