هایفو

عوارض هایفو چیست؟

به دلیل اینکه امروزه روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارند انتخاب گزینه مناسب برای افراد دشوار است. هایفو یک روش غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست و کاهش چین و چروک‌ها است. اجرای این روش احتیاج به صرف وقت زیادی ندارد و نواحی خاصی از صورت و گردن را که احتیاج به جوانسازی دارند مورد هدف قرار می‌دهد. در حالی که هایفوتراپی یک روش ایمن برای جوانسازی پوست شناخته می‌شود اما باید بگوییم که هیچ روشی بی‌عیب نیست و باید قبل از انجام این روش به عوارض هایفو نیز توجه کنید.

هایفو

عوارض جانبی هایفو کدامند؟

1. احساس درد

انجام هایفو معمولا با درد همراه نیست اما اغلب مراجعه‌کنندگان بیان می‌کنند که این روش درمان با احساس سوزن سوزن شدن خفیف یا گرمای پوست همراه است. این احساس نیز تنها طی روند درمان وجود دارد و پس از اتمام کار دستگاه هیچگونه ناراحتی برای فرد ایجاد نخواهد شد. ممکن است که این حس برای برخی از افراد ناخوشایند باشد اما نتایج شگفت‌انگیزی که از انجام هایفو مشاهده خواهید کرد این ناراحتی را برای‌تان قابل تحمل‌تر می‌کند. البته متخصص زیبایی شما می‌تواند برای کاهش درد از انواع داروهای بی‌حسی مانند پماد استفاده کند اگرچه درد ناشی از هایفو به قدری نیست که نتوان آن را تحمل کرد.

دیگر مقالات: بهترین مرکز هایفوتراپی غرب تهران

2. قرمز یا لکه‌دار شدن پوست

یکی از شایع‌ترین عوارض هایفو که مراجعه‌کنندگان آن را مطرح می‌کنند مربوط به لکه‌دار شدن پوست است. در واقع این امکان وجود دارد که با تحت درمان قرار گرفتن و استفاده از هایفو پوست شما قرمز یا لکه‌دار شود بخصوص اگر پوست‌تان حساس یا مستعد آکنه باشد. اگر چه این عارضه دائمی نیست و تنها تا چند ساعت پس از درمان قابل مشاهده است اما متخصص زیبایی می‌تواند پمادی برای کاهش و از بین رفتن این عارضه برای مراجعه‌کنندگان تجویز کند.

3. تورم پوست

یکی از عوارض هایفو که بسیار نادر محسوب می‌شود تورم پوست است. البته از آن‌جایی که واکنش پوست افراد مختلف نسبت به هایفو متفاوت است ممکن است برخی از این افراد با این عارضه روبرو شوند. تورم ناشی از هایفو معمولا پس از چند روز از بین می‌رود و پس از آن شما می‌توانید از مزایای هایفوتراپی لذت ببرید.

4. بی‌حس شدن پوست

امواج آزاد شده در روش هایفو به منظور اینکه چین و چروک‌های عمیق را از بین ببرند به عمیق‌ترین لایه‌های پوستی نفوذ می‌کنند. هایفو برای نفوذ به لایه‌های عمقی پوست در برابر سایر روش‌های غیرتهاجمی مراقبت و درمان پوست توانایی بیشتری دارد. انجام هایفو یک روش مقرون به صرفه برای جوانسازی پوست است که احتیاج به طی کردن دوره نقاهت و درمان خاصی ندارد و نیازی نیست برای انجام آن مرخصی بگیرید یا در خانه بمانید.

با توجه به اینکه هایفو به عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ می‌کند در نتیجه همین امر ممکن است باعث ایجاد بی‌حسی گردد. احساس سوزن سوزن شدن ناشی از انجام هایفو بیشتر در نواحی حساس پوست اتفاق می‌افتد برای مثال در اطراف چشم‌ها یا لب. مراجعه‌کنندگانی که بیان کردند بعد از انجام هایفو پوست آن‌ها دچار بی‌حسی شده نهایتا طی دو هفته بدون استفاده از دارو مشکل آن‌ها برطرف شده است.

توجه داشته باشید که برخی از عوارض هایفو مانند بی‌حسی یا تورم پوست بسیار نادر هستند که طی مشاوره قبل از درمان توضیحات لازم در این خصوص به شما داده خواهد شد. حفظ سلامت و ایمنی مشتری جزو اولویت‌های اصلی و مهم ما است به همین دلیل تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شما عزیزان تا حد امکان از عوارض جانبی کمتری رنج ببرید اگرچه انواع روش‌های زیبایی با عوارض جانبی همراه هستند.

دیگر مقالات: مقایسه هایفوتراپی با دیگر تکنیک‌های پرکاربرد برای لیفت صورت

5. تغییر رنگ پوست

در برخی موارد نادر یکی از عوارض هایفو این است که ممکن است منجر به تغییر رنگ و تیره شدن پوست گردد. این عارضه ممکن است ناشی از عدم کنترل گرمای ساطع شده از دستگاه هایفو باشد. متخصصان و اپراتورهای مجموعه ما با بالاترین استانداردها آموزش دیده‌اند و فرآیندهای سخت‌گیرانه‌ای برای جذب آن‌ها انجام می‌گیرد زیرا ایمنی و سلامت مشتری اولویت ما است. پس اصلا نگران عوارض هایفو نباشید چرا که تیم ما تمام تلاش خود را می‌کند تا شما با کمترین عوارض ناشی از انجام هایفو روبرو شوید.

6. عدم نتیجه‌دهی

افرادی که تحت درمان هایفو قرار گرفته‌اند گاهی اوقات هیچ مزیت یا عوارض جانبی قابل مشاهده‌ای از درمان را تجربه نمی‌کنند. شاید در نگاه اول با خود بگویید اینکه پوست آن‌ها آسیب نمی‌بیند و با هیچ عارضه‌ای روبرو نمی‌شوند بسیار عالی است اما این امر برای کسانی که به امید داشتن یک پوست صاف و بدون چین و چروک هایفو انجام می‌دهند بسیار ناامیدکننده است. در ۱۰ درصد مواقع مراجعه‌کنندگان هیچ نتیجه‌ای از انجام هایفو دریافت نمی‌کنند زیرا نتایج استفاده از هایفو از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به طور کلی عوارض جانبی دائمی ناشی از انجام هایفو نادر هستند و عوارض جزئی آن نیز طی یک الی دو هفته ناپدید می‌شوند.

دیگر مقالات: عوارض لیزر موهای زائد واژن

نتیجه‌گیری

هایفو قوی‌ترین درمان موجود به عنوان جایگزینی ایمن برای جراحی است. از این روش می‌توان برای مورد هدف قرار دادن چربی‌ها و سفت و لیفت کردن پوست استفاده نمود. هایفو عمیق‌ترین لایه‌های پوست را مورد هدف قرار می‌دهد و این دقیقا همان لایه‌ای است که در جراحی‌ها نیز مورد هدف قرار می‌گیرد. هایفو باعث آسیب‌های ریز و جزئی در اعماق سطح پوست می‌شود و افزایش انبوه تولید کلاژن را به دنبال دارد.

برای انجام هایفوی بدن از سطح عمیق‌تری از هایفو استفاده می‌شود که به طور موثر سلول‌های چربی را می‌شکند و در عین حال پوست را سفت می‌کند. ما در این مقاله به صورت کلی شما را با عوارض هایفو که ممکن است برای برخی از افرادی که تحت درمان قرار می‌گیرند پیش بیاید آشنا کردیم. اما اگر قصد دارید این روش را برای جوانسازی پوست خود انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما این است که حتما در خصوص مزایا و معایب آن با یک پزشک متخصص مشورت کنید و با در میان گذاشتن شرایط خود با متخصص مربوطه نسبت به نتیجه نهایی انجام هایفو اطمینان حاصل کنید.

کلینیک اوستا با کادری حرفه‌ای از متخصصین حوزه زیبایی پوست به شما این اطمینان را می‌دهد که با دریافت مشاوره قبل از شروع درمان هایفو قطعا نتیجه مطلوب‌تری کسب خواهید کرد. پس اگر می‌خواهید هزینه و وقت صرف شده برای جوانسازی پوست‌تان هدر نرود مشاوره پیش از درمان را جدی بگیرید و درمان خود را در مراکز معتبر و باتجربه‌ای انجام دهید که نسبت به تجربه و سوابق کاری آن‌ها اطمینان دارید.

 

منبع:
https://rtaesthetics.co.uk/side-effects-of-hifu/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *