مقایسه درد لیزر موهای زائد مختلف

مقایسه درد لیزر موهای زائد مختلف

درد در لیزر موهای زائد به عوامل متعددی بستگی دارد. مانند سیستم بدنی، رنگ پوست و مو، نوع دستگاه لیزر و نوع ناحیه درمانی ممکن است متفاوت باشد. برخی از افراد همچنین ممکن است احساس درد کمتری نسبت به دیگران داشته باشند. در این مقاله از کلینیک اوستا به مقایسه درد لیزر های مختلف می پردازیم و کم درد ترین لیزر را به شما معرفی می کنیم.

بخوانید: لیزر الکس کندلا یا سوپرانو تیتانیوم؟

مقایسه درد لیزر موهای زائد مختلف

میزان درد لیزر دیود

لیزر دایود که دارای طول موج 808 نانومتر است که روی پوست های تیره جواب دهی مناسبی دارد. درد این لیزر متوسط در نظر گرفته شده است. بهترین دستگاه های لیزر با تکنولولوژی دایود به شرح زیر است:

  1. لیزر دایود ونوس ولاسیتی Venus Velocity محصول کشور آمریکا
  2. لیزر دایود وکتوس Vectus محصول کشور آمریکا
  3. لیزر دایود مدیواستار MedioStar محصول آلمان
  4. لیزر دایود لومنیس Lumenis محصول آمریکا

مقایسه درد لیزر موهای زائد مختلف

میزان درد لیزر اندیاگ

لیزر اندیاگ از مهم‌ترین لیزرهای حالت جامد است. و بیشترین درد را نسبت به لیزر های دیگر دارد.  طول موج این لیزر با 1064 نانومتر توانایی رسیدن به لایه‌های عمیق‌تر پوست را دارد.  طول موج ساطع‌شده از دستگاه لیزر اندیاگ نزدیک به مادون قرمز است. این لیزر بیشتر برای انواع تایپ پوستی تیره و برنزه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

میزان درد لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت دارای کمترین درد در بین لیزر های مو است. این لیزر با طول موج 755nm و به صورت غیر تماسی (شاتی) کار می کند. از بهترین لیزر ها با تکنولوژی الکس لیزر کندلا است که در ایران بسیار پرطرفدار است. این لیزر برای بیشتر تایپ های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

بخوانید: لیزر موهای زائد مناسب موهای کرکی

جدول درد و عوارض لیزر های مختلف

در جدول زیر به صورت درصدی درد و عوارض لیزر های مختلف مقایسه شده است.

عوارض لیزرلیزر ان دی یاگلیزر دایودلیزر الکس
میزان درد36%33%30%
تاول18%12%3%
لکه تیره پوست9%12%6%
لکه سفید پوست0%0%3%
التهاب فولیکول مو0%6%6%

 

میزان درد در نواحی مختلف بدن

علاوه بر دستگاه نواحی مختلف بدن به دلیل متفاوت بودن ساختار عصبی میزان درد متفاوتی دارند. در جدول زیر میزان درد نواحی مختلف بدن با هم مقایسه شده است. 1 کمترین درد و 10 بیشترین درد

نواحی محتلفمیزان درد از 1 تا 10
اطراف لب8
چانه2
زیر بغل9
خط بیکینی8
دست3
پا6
شکم4
پشت8

بخوانید» بهترین مرکز لیزر صادقیه

بدون درد ترین دستکاه های لیزر

  1. لیزر Soprano ICE سوپرانو آیس تیتانیوم: این دستگاه از تکنولوژی لیزر دیود استفاده می‌کند و با ترکیب تکنیک “IN-Motion” و سیستم خنک کننده بر روی پوست، درمانی کمتر با کمترین درد ارائه می‌دهد. خنک کننده این دستگاه یک ترکیب از هوا و سیال خنک کننده را در طول جلسه لیزر به پوست اعمال می‌کند و درد را به حداقل می‌رساند.
  2. لیزر Diode Ice: این دستگاه نیز از تکنولوژی لیزر دیود استفاده می‌کند و مجهز به یک سیستم خنک کننده می‌باشد. خنک کننده در این دستگاه به منظور کاهش درد و سرعت انجام جلسات استفاده می‌شود.
  3. لیزر Alexandrite: این نوع لیزر برای حذف موهای زائد استفاده می‌شود و اغلب با سیستم خنک کننده در محل درمان همراه است. این سیستم به اندازه کافی پوست را خنک می‌کند تا درد را به حداقل برساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *