هایفوتراپی

مقایسه هایفوتراپی با دیگر تکنیک‌های پرکاربرد برای لیفت صورت

در سال‌های اخیر با توجه به جوی که در جامعه به‌وجود آمده، خیلی‌ها به‌دنبال استفاده از روش‌‌هایی برای حذف چین‌وچروک‌های صورت خود هستند. هایفوتراپی یکی از بهترین تکنیک‌های لیفت صورت محسوب می‎شود که از مزایای فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این روش نسبت به سایر تکنیک‌هایی که برای جوان‎سازی صورت معرفی شده تفاوت‌هایی دارد و همین موضوع نیز سبب می‌شود تا از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد.
در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا علاوه‌بر بررسی مزایا و معایب هایفوتراپی، مقایسه کاملی بین این روش و سایر تکنیک‌های لیفت صورت انجام دهیم.

 

تفاوت هایفوتراپی با سایر تکنیک‌ها در نحوه انجام پروسه

در این روش برای جوان‌سازی پوست از تکنولوژی پیشرفته‌‌ای استفاده می‌شود تا سلول‌های تولیدکننده کلاژن در پوست تحریک شوند. در حقیقت، در هایفوتراپی از شدت بالایی از امواج فراصوت کمک گرفته می‌شود تا بتوان چنین اثری روی سلول‌های پوستی ایجاد کرد.
توجه داشته باشید، با توجه به نفوذ امواج متمرکزشده فراصوت به لایه‌های زیرین پوست، این امکان فراهم شده تا آسیبی به سلول‌های سطحی آن وارد نشود. با داشتن چنین عمق نفوذی، می‌توان با یک ثانیه تابش امواج به سلول‌های عمقی‌تر پوست، کار جوان‌سازی آن را با شیوه بهتری انجام داد.
در سایر تکنیک‌هایی که برای انجام لیفت صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت به هایفوتراپی از تکنولوژی متفاوتی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، در اندولیفت از نور لیزر برای تحریک سلول‌های سازنده کلاژن کمک گرفته می‌شود. به همین دلیل، نحوه انجام چنین تکنیک‌هایی نسبت به هایفوتراپی متفاوت خواهد بود.
یکی دیگر از روش‌هایی که امروزه برای انجام لیفت صورت کاربرد دارد، جراحی است. در این روش پزشک از تکنولوژی خاصی استفاده نمی‎کند و با ایجاد کشیدگی در سطح پوست قسمت‎های مختلف صورت، چنین درمانی را برای فرد ارائه خواهد کرد. دقت داشته باشید، در این روزها روش‌هایی مثل هایفوتراپی نسبت به جراحی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در تکنیکی مثل جراحی، با توجه به نیاز پزشک به ایجاد برش در قسمت‌های مختلف، نیاز به استفاده از داروهای بی‌حسی خواهد بود.

هایفوتراپی

بیشتر بخوانید: بهترین مرکز هایفوتراپی غرب تهران

هزینه متفاوت هایفوتراپی نسبت به سایر روش‌ها

هزینه جوان‌سازی صورت با هایفوتراپی بسته به شرایط فرد متفاوت است. بااین‌حال، به‌طور میانگین هزینه این درمان زیبایی حدود 5 میلیون تومان تمام می‌‌شود. این در حالی است که قیمت تمام‌شده تکنیک جراحی لیفت صورت خیلی بالاتر از این روش است؛ به‌‌گونه‌ای که برای عمل لیفت صورت باید بودجه‌ای به‌اندازه 10 تا 30 میلیون تومان درنظر داشته باشید. هایفوتراپی نسبت به هزینه مناسبی که دارد، نتایج بسیار فوق‌العاده‌ای به ‎همراه خواهد داشت.

ماهیت هایفوتراپی و سایر تکنیک‌های لیفت صورت

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که می‌توان بین هایفوتراپی و سایر روش‌های لیفت صورت درنظر گرفت، ماهیت درمان آن‌هاست. در حقیقت در هایفوتراپی از امواج فراصوت استفاده می‌شود و هیچ آسیبی به سلول‌های پوست وارد نخواهد شد. به همین دلیل، این روش در بین تکنیک‌های غیرتهاجمی طبقه‌بندی می‌شود.
خیلی از تکنیک‌هایی که در این سال‌ها به این حوزه معرفی شده نیز از ماهیت غیرتهاجمی برخوردار است. با توجه به استقبال افراد از روش‌های غیرتهاجمی، امروزه بیشتر از این تکنیک‌ها کمک گرفته می‌شود. در بین روش‌های لیفت صورت، تکنیک جراحی در دسته تهاجمی قرار می‌گیرد و ناخواسته در آن به برخی از بافت‎ها آسیب وارد می‌شود.
با توجه به ماهیت غیرتهاجمی هایفوتراپی نسبت به تکنیک‌های جراحی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته‌، در حین درمان فرد درد بسیار کم‌تری را تجربه خواهد کرد. به همین علت، حین درمان با این تکنیک نیاز به استفاده از داروی بی‌حسی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیست دارو های که قبل از لیزر موهای زائد از آن باید اجتناب کرد

عوارض و دوره نقاهت بعد از هایفوتراپی نسبت به سایر روش‌های لیفت صورت

هایفوتراپی یکی از به‌روزترین و ایمن‌ترین تکنیک‌هایی است که در سال‌های اخیر برای جوان‌سازی پوست به حوزه پزشکی و زیبایی معرفی شده است. به همین دلیل، نسبت به سایر تکنیک‌ها و به‌خصوص روش‌های سنتی‌، از عوارض بسیار کم‌تری برخوردار خواهد بود. ازاین‌رو، فرد بعد از دریافت چنین درمانی با مشکل خاصی مواجه نمی‌شود.
این در حالی است که برخی از روش‌ها نظیر جراحی با توجه به ماهیت تهاجمی که دارد، عوارض زیادی بعد از درمان به‌همراه خواهد داشت. به‌عنوان مثال، فرد تا مدت‌ها با درد و تورم در ناحیه جراحی‌شده همراه خواهد بود. با توجه به این موضوع، فرد نیاز به داروهای بیشتری خواهد داشت.
با درنظرگرفتن اینکه عوارض ناشی از درمانی مثل هایفوتراپی نسبت به سایر روش‌ها کم‌تر است، می‌توان دوره نقاهت کوتاه‌تری انتظار داشت. در تکنیکی نظیر جراحی، جای زخم به‌جا مانده نیاز به زمان بیشتری برای بهبودی خواهد داشت. به همین دلیل، هایفوتراپی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

هایفوتراپی

ماندگاری نتایج هایفوتراپی و سایر روش‌‌های لیفت صورت

یکی از مشکلاتی که می‌توان برای روش‌هایی مثل هایفوتراپی ذکر کرد، ماندگاری کم‌تر آن‌ نسبت به سایر تکنیک‌های لیفت صورت نظیر جراحی است. بااین‌حال، اثرات چنین روشی می‌تواند تا حدود 3 سال ماندگاری داشته باشد و زیبایی قابل قبولی برای فرد به‌ارمغان آورد. این زمان می‌تواند بسته به عوامل مختلفی تغییر کند.
علی‌رغم ماندگاری نسبتا قابل قبول هایفوتراپی، روش‌هایی نظیر جراحی از ماندگاری بسیار بیشتری برخوردار است. به همین دلیل، پزشک می‌تواند با انجام جراحی لیفت صورت، نتیجه‌ای با ماندگاری حدود 10 سال برای فرد به‌ارمغان آورد. این مدت نیز بسته به میزان مراقبت و برخی عوامل دیگر متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیزر بدون درد غرب تهران

نتیجه‌بخشی سریع‌تر هایفوتراپی نسبت به سایر روش‌ها

علی‌رغم اینکه ماندگاری هایفوتراپی نسبت به روش‌هایی مثل جراحی لیفت صورت کم‌تر است، اما در زمان بسیار کوتاه‌تری نتیجه‌بخش خواهد بود. در حقیقت، فرد می‌تواند زیبایی مدنظر خود را بعد از گذشت حدود 3 ماه به‌دست آورد. به همین دلیل، خیلی از افراد به‌دنبال دریافت چنین درمانی هستند.

 

بهترین روش لیفت صورت کدام است؟

همان‌طور که در این مقاله بررسی شد، روش‌های زیادی برای لیفت صورت وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را خواهد داشت. بااین‌حال، هایفوتراپی نسبت به همه آن‌ها از مزایای بیشتر و معایب کم‌تری برخوردار است. به‌عنوان مثال، این تکنیک عوارض بسیار کم‌تری به‌همراه خواهد داشت و فرد نیاز به دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد.
با توجه به ماهیت غیرتهاجمی و نتیجه بسیار سریع‌تر چنین درمانی، می‌توان آن را به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های لیفت صورت درنظر گرفت. البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که علی‌‌رغم مزایای بسیار زیاد این تکنیک، باید بهترین روش را بسته به شرایط و وضعیت فرد انتخاب کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *